Münsteraner Marketing Symposium
Since 1990, Marketing Alumni Münster has organized the Münsteraner Marketing Symposium. The conference is held once a year, focuses on a current marketing topics, and is attended by former and current students, the staff of the MCM, and external participants who wish to exchange facts and ideas about their special field of interest.
Well-known academics and prominent business people discuss topical issues relating to marketing and management. Particular attention is given to new and controversial ideas which have emerged from recent research. Future developments in marketing are outlined in talks and discussions. There are ample opportunities to exchange experiences and get to know people better. The academic lectures and debates are followed by a traditional get-together which is greatly appreciated by alumni.
This year's Münsteraner Marketing Symposium will take place on 08.11.2019.
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Registration
Here, you will be able to register for the next Symposium on November 8, 2019.
Registration is expected to start in September 2019. -
Program
Here, you will be informed about the program of the next Symposium on November 8, 2019 as soon as possible. -
Speakers
Here, you will find information on the speakers of the next Symposium on November 8, 2019. -
A Review of Past Events
Impressions from the Marketing Symposium in 2017
2018
KI und Marketing Analytics – living by numbers?
2017
Manage Customer Experiences – die Marketing Agenda für 2020?
2016
Der digitale Weg zum Kunden
2015
Digitale Transformation als Herausforderung für die Marktorientierte Unternehmensführung
2014
Marktorientierte Unternehmensführung: Zurück in die Zukunft?
2013
Wie klarkommen mit der Digitalen Revolution: Herausforderungen an die marktorientierte Unternehmensführung
2012
Marketing als Wachstumsmotor – Nur in Wachstumsmärkten?
2011
Social Media - Klassisches Marketing vor dem Log-Out?
2010
Was ist Marketing wert? - Bedeutung für Unternehmen und Karriere
2009
Jubiläumssymposium "40 Jahre Marketing in Münster - 20 Jahre Marketing Alumni" - Marketing in der Krise?
2008
Die Mitte lebt?! - Erfolgreiche Strategien zwischen Premium und Discount
2007
Der vernetzte Kunde - Marketing im Web der Zukunft
2006
Hidden Champions - Marketing im Mittelstand
2005
Koordination von Marketing und Vertrieb: Ansätze und Entwicklungslinien
2004
Demographischer Wandel: Steht nach der Alterspyramide auch das Marketing auf dem Kopf?
2003
Perspektiven des internationalen Marketing
2002
Gezielt am Ziel vorbei: Ist der Kunde noch fassbar?
2001
Mehr Effizienz im Marketing
2000
Wertschöpfungspartnerschaften im Marketing
1999
Excellence in Marketing
1998
Renaissance der Marke
1997
Servicewüste Deutschland
1996
Ende des Wachstums?!
1995
Reengineering
1994
Marktorientierte Unternehmensführung im Umbruch
1993
Lean Marketing & Career Development
1992
Marktorientiertes Umweltmanagement
1991
Freizeitgesellschaft und Individualisierung
1990
Die Rolle des Marketing in den 90er Jahren
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Upcoming Events
The next dates for the Münsteraner Marketing Symposium are as follows:
08.11.2019
13.11.2020